DEURES PEL DIMARTS 18 D'ABRIL
1. Subratlla les perífrasis verbals a les oracions següents:
- L'Anna vol trobar el llibre d'anglès.
- Devien ser dos quarts de sis quan van arribar.
- L'Enric acaba de fer el sopar per a la seva filla.
- Hauria d'anar a comprar peix al mercat.
- La meva companya està preparant la motxilla.
2. Subratlla els complements directes.
- La Marina portarà les postres.
- He ajudat a l'Àlex.
- Abans de marxar vaig agafar la bossa.
- Toca el piano cada dia.
- La policia busca els lladres.
- la perruquera m'està tallant els cabells.
3. Completa amb un complement directe.
- La mare compra_________
- Els avis mengen__________
- Un conegut meu cuina _________
- En Jordi vol____________
- Les plantes busquen __________
4. Localitza els verbs en les oracions que tens a continuació i classifica'ls en predicatius o copulatius.
- Ell menja una poma a queixalades.
- L'Anna sembla farta de tants problemes.
- Nosaltres preparem la festa de final de curs.
- Tu estàs tip de dinar.
- L'Ester és simpàtica.
-El jardiner posa adob a les plantes.
5. Realitza el dictat "Tornar mullats" que trobaràs en el següent enllaç:
http://llengua.gencat.cat/ca/serveis/aprendre_catala/recursos-per-al-professorat/dictats-en-linia/b1/tots/
Recordeu enviar-me la captura de la pantalla un cop premeu el botó corregir. Correu: judit.santjosep@gmail.com
Molt bona Setmana Santa a tots!!!! 😊😊
CONTROL DIVENDRES 24 DE MARÇ
Heu d'estudiar:
- Accentuació, classificació de les paraules en agudes, planes o esdrúixoles, i indicar si hi ha hiat, diftong o dígraf.
- Mots incorrectes d'ús freqüent (pàg. 104)
- La ela geminada (pàg. 116 i 117)
- Les perífrasis verbals (pàg. 118 i 119)
- Els prefixos de negació, d'oposició i cultes (pàg. 122)
- La ema i la ena (pàg. 132 i 133)
- El complement directe (pàg. 135 i 136)
- La formació de noms i d'adjectius (pàg. 138)
EL DIMARTS 8 DE NOVEMBRE FAREM CONTROL DE CATALÀ.
HEU D'ESTUDIAR:
1.- DEFINICIONS DE DIFTONG, HIAT, DÍGRAF.
2.- SEPARACIÓ DE LES PARAULES EN SÍL-LABES.
3.- LA COHERÈNCIA EN ELS TEXTOS ( PÀGINA 31 DEL LLIBRE)
4.- TEXTOS INFORMALS I FORMALS.
5.- ELS HIPÒNIMS I HIPERÒNIMS.
6.- LES VOCALS A/E/O/U EN ELS VERBS.
7.- TIPUS D'ORACIONS.
8.- ESCRIURE EN LLETRES ELS NÚMEROS.
9.- PLURAL DELS NOMS ex. PLAÇA/PLACES.
10.- ACCENT DIACRÍTIC.
11.- ANÀLISIS SINTÀCTIC D'ORACIONS ( SUBJECTE, PREDICAT, VERB I NUCLI.
SI TENS ALGUNES DIFICULTATS PER SABER QUINA ÉS LA SÍL.LABA TÒNICA D'UNA PARAULA I CLASSIFICAR-LA SEGONS SIGUI AGUDA, PLANA O ESDRÚIXOLA, PRACTICA AQUEST EXERCICI CLICANT EL SEGÜENT ENLLAÇ.
http://mestreacasa.gva.es/web/mayor_fra2/23
DEURES DE CATALÀ PEL DIMARTS, 18 D'OCTUBRE
1.- QUÈ ÉS UN DIFTONG? TIPUS DE DIFTONGS.
2.- QUÈ ÉS UN HIAT?
3.- QUÈ ÉS UN DÍGRAF? DÍGRAFS QUE ES SEPAREN I DÍGRAFS QUE NO.
4.- SEPARA EN SÍL.LABES LES SEGÜENTS PARAULES: ( has de dir si hi ha diftong, hiat o dígraf.
pastissos
cal.ligrafia
despatxos
platja
sessió
diumenge
parròquia
església
caure
quatre
caure
ciutat
dau
perruqueria
carro
5.- ESCRIU 3 PARAULES QUE PERTANYIN AL CAMP SEMÀNTIC DE: JOIERIA
6.- ESCRIU UNA ORACIÓ: ENUNCIATIVA, DESIDERATIVA, DUBITATIVA.
7.- ANALITZA SINTÀCTICAMENT LES SEGÜENTS ORACIONS:
El meu germà petit és molt simpàtic.
He posat el llibre al calaix.
8.- OBSERVA AQUESTA FOTOGRAFIA I CONTESTA LES PREGUNTES:
- On s'ha fet aquesta fotografia?
- Quina època de l'any és? Com ho saps?
- T'agrada anar a la muntanya? A caminar, a buscar bolets...?
- Com cal preparar-se per anar a la muntanya?
- Què cal portar? És igual a l'estiu que a l'hivern?
FEM CONTROL DE CATALÀ EL DIMARTS, 11 D'OCTUBRE.
QUÈ HE D'ESTUDIAR?
- DICTAT
- ACCENT DIACRÍTIC ,
- ELS TIPUS D'ORACIONS ( ENUNCIATIVA, INTERROGATIVA, EXCLAMATIVA, IMPERATIVA, DUBITATIVES, DESIDERATIVA)
- SABER OMPLIR UN FORMULARI
- ELS CAMPS SEMÀNTICS I ELS CAMPS LÈXICS
- DICTAT
- GÈNERE I NOMBRE
- SEPARAR PARAULES EN SÍL.LABES
- ESCRIURE EN LLETRES ELS NÚMEROS
- PRESENT D'INDICATIU DELS VERBS ( TREPITJAR/CAÇAR/NETEJAR/APARCAR)
- EM/HEM
- QUANT/QUAN
ESTIC CONVENÇUDA QUE FAREU MOLT BÉ EL CONTROL, PERÒ HEU D'ESTUDIAR I REPASSAR TOT EL QUE HEM FET A CLASSE. D'ACORD?
ACCENT DIACRÍTIC
